2011-11-04

قائمه "مبحبش و"مبعرفش""




كتير مش هيفهموا البوست دة ليه ولمين ومن إيه
وهتحسوا بعالم مجانين 
:))))))))))))))))))))))بس من امتى انا بهتم وانا بكتب


دايمآ بأجل اللي جوايا لحد ما افضي و اروق فافهم في إيه

الدنيا بقالها فتره مقلوبه فعلا عايزة اتحكم في حياتى زى الاول
عايزة ابرمجها صح
وانا مبحبش اسيب حياتى تسيطر هى عليا
ودى من ضمن اساسيات مبحبش
:):)

مع ان حاجات حلوة كتير بتحصل وبجد تفرح وانا بفرح ونط
بس جوايا فاضي ناقصه حاجه مش عايزة اعترف بيها 
_________________

جوايا فراغ مستيكى تملي
جوايا آلم مستنيكى تداوي
جوايا متاثر اوى ومش عايز يعترف
ايوة ممكن حاجه تافهه تضايقنى وحاجه اتفهه تضحكنى
ايوة بجمع الحاجات البسيطه لانها بتفكرنى قد إيه ممكن تكونى مهمه في حياتى
ولما مش بتحصل بحس ان اهتمامك انتى قل
مش بايدك مش بايديا
___________________

بس الفكرة دى بتعذبنى
انى اهتم .... اواتعود علي حاجه واصحى تانى يوم ملقيهاش

مبحبش اى حاجه تعكر حياتى مع اى حد 
مبحبش ازعل مع حد بحبه لان زعلى وحش
مبحبش اشتكى لان بحس الشكوى يعنى اهتمامى بي قل
يعنى انا وصلت لمرحله مش قادره اكون صريحه
وانا مبحبش اكون مش صريحه
مع ذلك احيانا بشتكى لما بحس بعدم تقدير متوالى
لانى مبعرفش مقدرش حد حتى لو السبب
اللي بيقوله مش مقنع بقدر برضوا
بالتالى لما ميقدرنيش
من جوايا بزعل اوى وبستناه يفهم
حتى زعلى بخبي ولما حد يقولى مالك
بقول فتره وهتعدى

بحول غضبي لاستاتيوس ملهاش لازمه
لكلام في كشكولى هضحك عليه بكرة
مبحبش اعرف حد مشاكلى
مبحبش اعترف بحزنى علشان اعدى اسرع مايمكن

مبحبش اعيش نفسي في اوهام

مبحبش النفاق الشفقه ....المشاعر السلبيه
مبحبش حد يحبطنى في عز نشاطى

مبحش البعد ولا الفراق
مبحبش انتى مالك باصرار

مببحبش ومبعرفشي حاجات كتير اوى 

الظلم والكرهه لا بعرف اوصلهم ولا بحبهم

حتى مهما حصل معايا

هبعد هسيب لكن عمرى ما هكرهه 
عمري ما هغدر عمرى ما هطعن في الضهر

عمرى ماهنسي اللحظات القليله الحلوة

او الحاجات الجميله اللي حصلت مابينا

مبعرفشي الحب بتاع كدة وكدة
لا احب احب لا محبش خالص
مبعرفشي موفيش

مقدمش حاجه في ايدى

مساعدش حد هو فعلا محتاجنى

مبحبش الخبث والحقد والضغائن

مبحبش اشوف 

الدموع او حد زعلان 
او حد ممكن يضيع حياته ومعملشي حاجه

مبقدرشي مهما كان حد الاقي في ظرف وانا مش حابه اتكلم
معاه ومش امد ايدى اطلعه وامشي
____________________
مبحبش احس بالرفض وافضل مصممه علي البقاء
فانا كالشمس اغيب حينما اجد ان الناس تجد الراحه في ذلك
اغيب لو كان علي حسابي في سبيل راحتهم وعوده بسمتهم
ولو لم اكن المخطئه :)
_______________________________________
مصدومه هو انتى انتى ولا بقيتى مش انتى (وش مستغرب حال الدونيـــــــــا) 
مع انى قولتلك ان عمري ما هوجه ليكى كلام من خلال كتاباتى بس مضطرة :(
المرة دى بكلمك انتى بكلمك فعلا من خلال كتاباتى
البوست كله كنتى انتى السبب فيه

مع انى مبحبش ومبعرفش اوجهه كلام لحد من تحت لتحت
الا لو بتهريج :)) وانتى عرفانى انا بحب اهرج قد إيه
____________________________

امممممممممم اسفه ان القائمه طويله وممكن كانت تطول اكتر
اسفه ان ناس كتير بتتحير من مواقفي
ازاى حد يغلط فيا
واقف واساعد
ازاى افصل واشهد شهاده حق مع حد حتى لو جرحنى

عارفه انى مبحبش حاجات كتير اوى ومبعرفشي اعمل حاجات اكتر
ودى مش مثاليه انا عيوبي علي قدر القائمه بس عيوبي واضحه 
وضوح الشمس لانى مبخبيهاش 
لكن دايمآ بقيمها وبحاول اعدلها واحسنها 
معرفش فكرة السعى لمثاليه دى مسيطرة عليا في حياتى
بس من ضمن الحاجات اللي مبعرفش اعملها
انى انفذ اي شئ باي شكل كدة وخلاص  لازم يبقي مظبوط
لو متظبطش ودة بيحصل كتير
وبيضحكنى
بحاول تانى لحد ما اوصل ولو في حاجه واحده للي انا عايزة
مش عيب انك تعترف بضعفك بس العيب انك متغيرش
 ... دة وتحوله لنقطه من نقط قوتك
   
 لو حد عندوا حاجه لقائمه وعايز يضيفها 
فانا برحب بشده وبكسره
:D:D



اضغط